Projekt lägenhet 77

Publicerad 2014-10-25 10:45:00 i Inredning, portfolio,

Fick för en tid sedan i uppdrag att komma på ett inredningsförslag till en lägenhets alla rum. Efter möte med Kund så tog jag först fram två olika inspirationsboards/bilder. I detta fall tog jag senare själv ett beslut om vilket av dessa två förslag jag skulle använda mig av och jobba vidare på.
Rustikt & industriellt.
En rustikt inspirerad inredning kännetecknas av robusta, grova men enkla trämöbler och matchas gärna med råa material som tegel, betong och blandade metaller samt läder, mocka och tyger i bomull, linne, hampa och ull. Den industriella stilen kännetecknas i första hand av plåt eller järn. Möbler och lampor ser ut som att dem kommer direkt från en industrilokal. möbler och prylar är ofta försedda med hjul och/eller handtag. Även denna inredningsstil har ett högt fokus på rått och kalt material. Man kan ofta se stilen kombinerat med stora kaklade ytor i vitt eller putsade väggar i betonggrått.
Grafiskt.
Denna inredningsstil bjuder på mycket hårda linjer och skarpa kontraster man ser ofta svart och vitt tillsammans i hårda abstrakta mönster. Strikta posters, inramade i svarta konturer mot väggars kritvit grund är det främsta för just denna inredningsstil. Ofta ser man den grafiska stilen i kombination med möbler i teak från 1950-talet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn Segge

Utbildad Inredare och butikskommunikatör med ett enormt intresse för inredning och prylar. Delar mitt liv med en seglande kock och efter tio år sida vid sida blev vi i somras äntligen man och hustru. - Låt er inspireras. Vid eventuella frågor eller andra ärenden kontakta mig gärna via min mail; [email protected]

Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela